Bon
dia un dia més al meu blog !!!
Com esteu?
Després
de parlar durant un temps de la importància d'incorporar les TIC a l'aula,
aquesta vegada, us parlaré una mica d'un treball que han dut a terme unes companyes
meues que parla de l'organització de les TIC a l'aula.
Us
agrada el tema?
Com
a recordatori, començar la sessió dient que, com ja sabem, hi ha molts autors
que defensen la incorporació de les noves tecnologies a l'aula, ja que defensen
que la utilització d'aquestes eines en edats primerenques reforcen els
coneixements.
Bé,
però és important saber que incorporar les TIC a l'aula no és únicament acostar
el nen/a a una tablet. Sinó què aquest nou projecte està reglat pel
Ministeri d'Educació a través d'un pla TIC. L'objectiu és adquirir les
competències bàsiques per millorar l'educació.
Aquestes
competències poden ser: Aprendre a aprendre, comunicació lingüística o
competència social i ciutadana.
Les
característiques del pla TIC són:
- Contenir
objectius clars: El centre ha d'establir els objectius que es pretenen
aconseguir amb aquest nou projecte.
- Estar contextualitzats: És a dir, que es permeti conèixer els estats actuals de
les TIC i la fi d'aquestes.
- Aquest projecte ha d'estar consensuat: Que tota la comunitat educativa el
conegui i estigui d'acord en utilitzar-lo.
- Estar organitzat, per permetre abordar la seva elaboració.
•
Tallers i racons: On es distribueixen els materials i recursos per l'aula
orientats a activitats concretes.
•
Activitats complementàries extraescolars: Permeten un ús adequat de les TIC en
grups de persones reduïts.
•
Centres de recursos: Implica que hagin responsables que estiguin implicats i
actualitzats amb la tecnologia.
Finalment,
us parlaré d'alguns recursos que es poden utilitzar a l'aula.
1.
Bee-bot: Robot dissenyat especialment per a nens/es petits/es. Eina per
ensenyar diferents continguts d'una forma divertida.
2.
Kinect: És un controlador de joc lliure i d´entreteniment.
3.
Pictogram Room: Videojocs educatius per treballar diferents àrees de
desenvolupament per a persones amb autisme.
4.
Contes interactius: Perfectes perquè els nens/es aprenguin sense adonar-se ja
que pensen que estan jugant.
5.
Cercadors específics: On els nens/es poden buscar informació sense risc de
trobar pàgines inadequades.
6.
Aplicacions bàsiques de l'ordinador, mòbils, etc: Com YouTube, Skype, Blocs, pàgines webs per treballar diferents matèries, etc.
Per a mí aquest tema m'ha semblat interessant, ja que jo desconeixia que la
introducció de les TIC a l'aula, estava reglada pel Ministeri d´eduació i això
ho veig positiu, ja que d'aquesta manera pense que, a l'establir uns clars
objectius , es pot dur a terme un ús correcte d'aquestes eines.
A
més, hem conegut diversos recursos que el dia de demà com a docents podrem
utilitzar en una aula.
Jo
arribe a la conclusió que, encara que pensem que introduir les Tic és tasca
fàcil, no ho és de el tot, ja que el professos/a ha d'estar molt preparat i
actualitzat sobre aquest tema perquè aquesta innovació supose beneficis i no es
perjudiquen els processos d'ensenyament-aprenentatge
I
vosaltres ¿Què en penseu sobre aquest tema?
#DCADEI7
No hay comentarios:
Publicar un comentario