miércoles, 18 de diciembre de 2019

L´ORGANITZACIÓ DE LES TIC A L´AULA.


Bon dia un dia més al meu blog !!! 
Com esteu?
Després de parlar durant un temps de la importància d'incorporar les TIC a l'aula, aquesta vegada, us parlaré una mica d'un treball que han dut a terme unes companyes meues que parla de l'organització de les TIC a l'aula.
Us agrada el tema?
Resultado de imagen de niño pequeños con ordenador dibujo
Com a recordatori, començar la sessió dient que, com ja sabem, hi ha molts autors que defensen la incorporació de les noves tecnologies a l'aula, ja que defensen que la utilització d'aquestes eines en edats primerenques reforcen els coneixements.

Bé, però és important saber que incorporar les TIC a l'aula no és únicament acostar el nen/a a una tablet. Sinó què aquest nou projecte està reglat pel Ministeri d'Educació a través d'un pla TIC. L'objectiu és adquirir les competències bàsiques per millorar l'educació.
Aquestes competències poden ser: Aprendre a aprendre, comunicació lingüística o competència social i ciutadana.
Les característiques del pla TIC són:
- Contenir objectius clars: El centre ha d'establir els objectius que es pretenen aconseguir amb aquest nou projecte.
- Estar contextualitzats: És a dir, que es permeti conèixer els estats actuals de les TIC i la fi d'aquestes.
- Aquest projecte ha d'estar consensuat: Que tota la comunitat educativa el conegui i estigui d'acord en utilitzar-lo.
- Estar organitzat, per permetre abordar la seva elaboració.

Resultado de imagen de pregunta dibujoDoncs bé però, Com podem organitzar l'espai?
• Tallers i racons: On es distribueixen els materials i recursos per l'aula orientats a activitats concretes.
• Activitats complementàries extraescolars: Permeten un ús adequat de les TIC en grups de persones reduïts.
• Centres de recursos: Implica que hagin responsables que estiguin implicats i actualitzats amb la tecnologia.

Finalment, us parlaré d'alguns recursos que es poden utilitzar a l'aula.
1. Bee-bot: Robot dissenyat especialment per a nens/es petits/es. Eina per ensenyar diferents continguts d'una forma divertida.
2. Kinect: És un controlador de joc lliure i d´entreteniment.
3. Pictogram Room: Videojocs educatius per treballar diferents àrees de desenvolupament per a persones amb autisme.
4. Contes interactius: Perfectes perquè els nens/es aprenguin sense adonar-se ja que pensen que estan jugant.
5. Cercadors específics: On els nens/es poden buscar informació sense risc de trobar pàgines inadequades.
6. Aplicacions bàsiques de l'ordinador, mòbils, etc: Com YouTube, Skype, Blocs, pàgines webs per treballar diferents matèries, etc.
Imagen relacionada
Per a mí aquest tema m'ha semblat interessant, ja que jo desconeixia que la introducció de les TIC a l'aula, estava reglada pel Ministeri d´eduació i això ho veig positiu, ja que d'aquesta manera pense que, a l'establir uns clars objectius , es pot dur a terme un ús correcte d'aquestes eines.
A més, hem conegut diversos recursos que el dia de demà com a docents podrem utilitzar en una aula.
Jo arribe a la conclusió que, encara que pensem que introduir les Tic és tasca fàcil, no ho és de el tot, ja que el professos/a ha d'estar molt preparat i actualitzat sobre aquest tema perquè aquesta innovació supose beneficis i no es perjudiquen els processos d'ensenyament-aprenentatge
I vosaltres ¿Què en penseu sobre aquest tema?
#DCADEI7
Resultado de imagen de FRASES DE LA NUEVA TECNOLOGIA


No hay comentarios:

Publicar un comentario