Benvingudes
i benvinguts un dia més al meu blog !!!
Després
que en entrades anteriors parlés una mica sobre les TIC, aquest cop, vaig a
reflectir els continguts que ens han explicat algunes companyes de classe que
tractes sobre com introduir les TIC a l'aula.
En
primer lloc hem de tenir en compte que, per utilitzar qualsevol TIC és
important seguir una sèrie de fases.
•
Disseny: En aquesta fase hem de pensar en els objectius que volem aconseguir i,
sobretot, a l'audiència a qui va dirigit.
•
Producció: En aquesta fase hem de posar en marxa els coneixements dels elements
tècnics que es van a utilitzar.
•
Postproducció: A través de programes específics cal plasmar el treball
realitzat en les dues fases anteriors. Són les activitats instrumentals i
tecnològiques que es duen a terme perquè una TIC existeixi.
•
Avaluació: Com en tota tasca, s'ha d'acabar fent una avaluació per comprovar
que la TIC és adequada per als alumnes i les alumnes.
Bé,
després de conèixer totes aquestes fases, vull recalcar (i recordar, ja que ja
vaig publicar una entrada parlant d'aquest tema) que per fer una presentació
multimèdia hem seguir alguns consells com, per exemple: Començar fent una pluja
d'idees per recalcar les idees principals. Hem de portar a terme una
presentació senzilla, amb poca lletra, com imatges que acompanyen, etc.
Però,
tot i així, hem de tenir en compte alguns aspectes per a la utilització de les
multemedia:
•
Claus organitzatives: Fa referència a el nom d'ordinadors disponibles, la seva
ubicació, etc.
•
Claus metodològiques: Es refereix a la dinàmica de l'aula en el moment que es
fan servir les TIC, l'ús que li dóna el professor/a a aquestes noves
tecnologies, etc.
•
Claus formatives: El docent ha d'estar format per fer un ús correcte d'aquestes
eines.
Però, com a futurs docents que serem, hem de tenir en compte que, encara que moltes vegades els mestres s'involucren en l'aprenentatge d'aquestes noves tecnologies i es formen per dur a terme un ús correcte a les aules, moltes vegades, els nens i les nenes, ja tenen adquirits tots aquests coneixements.
Això
ve a causa de que, a casa, i en qualsevol lloc, tenen al seu abast gran
quantitat de dispositius connectats a Internet, de manera que quan arriba a una
aula, ja coneixen la seva forma de funcionar.
A
mi, em crida bastant l'atenció com cada vegada els nens i nenes petits aprenen
ràpidament sobre aquestes noves tecnologies i, és que, moltes vegades, no estan
supervisats per la família, de manera que potser no estan aprenent a fer un bon
ús .
Per
això, us pregunto Veuríeu convenient que en els centres escolars s'implantessin
assignatures relacionades amb un bon ús de les noves tecnologies?
Al
meu semblar, jo això ho veuria molt positiu, ja que moltes vegades, com he
comentat, no estan supervisat per una persona adulta i, l'ús que fan, pot no ser
correcte i això pot portar problemes.
Per això, ja que les noves generacions han d'aprendre a conviure amb les TIC, veig molt positiu que es faci de manera correcta, perquè el que està clar és que, al centre educatiu s'ha de preparar per a la vida, i en la vida hi ha la tecnologia.
Per això, ja que les noves generacions han d'aprendre a conviure amb les TIC, veig molt positiu que es faci de manera correcta, perquè el que està clar és que, al centre educatiu s'ha de preparar per a la vida, i en la vida hi ha la tecnologia.
Lluitem
per un bon ús de les TIC.
Vosaltres
que penseu?
#DCADEI7
#DCADEI7
No hay comentarios:
Publicar un comentario