miércoles, 18 de diciembre de 2019

LA UTILITZACIÓ DE LA INFORMÀTICA I LES MULTIMÈDIA EN L´EDUCACIÓ INFANTIL.


Benvingudes i benvinguts un dia més al meu blog !!!
Resultado de imagen de TIC EN EL AULA DIBUJO
Després que en entrades anteriors parlés una mica sobre les TIC, aquest cop, vaig a reflectir els continguts que ens han explicat algunes companyes de classe que tractes sobre com introduir les TIC a l'aula.
En primer lloc hem de tenir en compte que, per utilitzar qualsevol TIC és important seguir una sèrie de fases.
• Disseny: En aquesta fase hem de pensar en els objectius que volem aconseguir i, sobretot, a l'audiència a qui va dirigit.
• Producció: En aquesta fase hem de posar en marxa els coneixements dels elements tècnics que es van a utilitzar.
• Postproducció: A través de programes específics cal plasmar el treball realitzat en les dues fases anteriors. Són les activitats instrumentals i tecnològiques que es duen a terme perquè una TIC existeixi.
• Avaluació: Com en tota tasca, s'ha d'acabar fent una avaluació per comprovar que la TIC és adequada per als alumnes i les alumnes.
Bé, després de conèixer totes aquestes fases, vull recalcar (i recordar, ja que ja vaig publicar una entrada parlant d'aquest tema) que per fer una presentació multimèdia hem seguir alguns consells com, per exemple: Començar fent una pluja d'idees per recalcar les idees principals. Hem de portar a terme una presentació senzilla, amb poca lletra, com imatges que acompanyen, etc.
Però, tot i així, hem de tenir en compte alguns aspectes per a la utilització de les multemedia:
• Claus organitzatives: Fa referència a el nom d'ordinadors disponibles, la seva ubicació, etc.
• Claus metodològiques: Es refereix a la dinàmica de l'aula en el moment que es fan servir les TIC, l'ús que li dóna el professor/a a aquestes noves tecnologies, etc.
• Claus formatives: El docent ha d'estar format per fer un ús correcte d'aquestes eines.

Però, com a futurs docents que serem, hem de tenir en compte que, encara que moltes vegades els mestres s'involucren en l'aprenentatge d'aquestes noves tecnologies i es formen per dur a terme un ús correcte a les aules, moltes vegades, els nens i les nenes, ja tenen adquirits tots aquests coneixements.
Resultado de imagen de BEBE CON ORDENADOR DIBUJOAixò ve a causa de que, a casa, i en qualsevol lloc, tenen al seu abast gran quantitat de dispositius connectats a Internet, de manera que quan arriba a una aula, ja coneixen la seva forma de funcionar.
A mi, em crida bastant l'atenció com cada vegada els nens i nenes petits aprenen ràpidament sobre aquestes noves tecnologies i, és que, moltes vegades, no estan supervisats per la família, de manera que potser no estan aprenent a fer un bon ús .
Per això, us pregunto Veuríeu convenient que en els centres escolars s'implantessin assignatures relacionades amb un bon ús de les noves tecnologies?
Al meu semblar, jo això ho veuria molt positiu, ja que moltes vegades, com he comentat, no estan supervisat per una persona adulta i, l'ús que fan, pot no ser correcte i  això pot portar problemes. 
Per això, ja que les noves generacions han d'aprendre a conviure amb les TIC, veig molt positiu que es faci de manera correcta, perquè el que està clar és que, al centre educatiu s'ha de preparar per a la vida, i en la vida hi ha la tecnologia.
Lluitem per un bon ús de les TIC.
Vosaltres que penseu?
#DCADEI7
Resultado de imagen de NIÑO CON ORDENADOR DIBUJO


No hay comentarios:

Publicar un comentario