viernes, 20 de diciembre de 2019

LA INCORPORACIÓ DE LES PISSARRES DIGITALS INTERACTIVES.


Bon dia !!! Benvinguts i benvingudes un dia més al meu blog !!!
A l'entrada d'avui, us parlaré de les pissarres digitals interactives. Coneixeu alguna cosa sobre aquest tema?
Resultado de imagen de pizarra digital interactiva dibujoBé, vaig comença dient que, la pissarra tradicional va ser un element clau per a l'educació, ja que va tindre un gran impacte en el procés d'ensenyament-aprenentatge dels alumnes.
Però, a el pas el temps, va aparèixer la pissarra digital interactiva (PDI), que va suposar una segona revolució en l'educació.
Podem dir que, aquesta nova eina va suposar un canvi, tant tècnic com pedagògic, ja que els docents havien de formar-se per poder utilitzar aquests nous recursos de forma correcta a l'aula i així adaptar-se als nous processos d'ensenyament.
Gràcies a aquestes noves innovacions podem dir que, els alumnes, es converteixen en els protagonistes dels seus propis aprenentatges, i són els docents els que han de disposar de la capacitat per adaptar-se a les seves necessitats.
Bé, però hem de ser conscients que, utilitzar aquestes innovacions suposen grans avantatges però, també, alguns desavantatges
Anem a conèixer primer alguns dels avantatges de la PDI:
• Permet als docents crear continguts personalitzats.
Resultado de imagen de biendibujo• Permet als estudiants retenir la informació amb més facilitat.
• Les PDI proporcionar retroalimentació a tota la classe.
• Permet el treball col·laboratiu i fomenta la participació a classe.
• Resulta més fàcil per als docents elaborar presentacions.

Resultado de imagen de dibujo incorrectoEn canvi, alguns inconvenients són:
• Les PDI són més cares que les pissarres tradicionals.
• La seva superfície pot ser danyada per un mal ús.
• Les pissarres amb suport de rodes es descarrilen amb gran facilitat.

Bé, podem dir que són avantatges molt bons els que suposen les PDI davant inconvenients que amb un ús correcte es poden eviatr aquests desperfectes.

A més, tant que m'involucre jo en l'educació inclusiva, he de dir que, gràcies a aquest tipus de pissarres podem trobar recursos per a una correcta educació en ingualdad d'oportunitats. És a dir, amb les PDI podem atendre de forma iualitaria als alumnes amb necessitats educatives especials. Per exemple:
ALUMNES AMB NECESSITATS AUDITIVES
• Podem facilitar l'exposició utilitzant material visual.
• Podem comptar amb l'ajuda de programes que utilitzin la llengua de signes.
• Es poden utilitzar ajudes auditives, per exemple, a veure una pelicula que esté subtitulada.
ALUMNES AMB DIFICULTATS VISUALS.
• Es pot facilitar l'exposició utilitzant material visual més cridaner i atractius.
• Es poden utilitzar eines que afavoreixin l'aprenentatge a través de l'audició.

ALUMNES AMB ALTRES TIPUS DE NECESSITATS ESPECIALS.
• Es poden realitzar activitats que afavoreixin el sentit de el tacte.
• Es promou la concenración i el bon comportament.
• Al aprendre de forma igualitària, es redueix l'ansietat.

Resultado de imagen de lapiz dibujoBé, jo aquesta entrada la resumeixo amb la següent frase "Un bon ensenyament és bo amb, o sense tecnologia. Però aquesta pot millorar l'ensenyament si tant dels alumnes, com els docents, ho vegin com un mitjà pedagògic per assolir els objectius d'ensenyament i aprenentatges."


Finalment he de dir que, aquest treball l'hem exposat algunes companyes meves i jo, i crec que hem tingut molt bon resultat.
Tot i que les pissarres digitals interactives possiblement les coneguem tot el món, hem pogut ampliar coneixements coneixent quins són els seus avantatges i desavantatges. I, a més, un cop més, hem pogut comprovar com l'ús de la tecnologia pot ajudar a afavorir una educació inclusiva. Així que, a que esperem per utilitzar tots aquests recursos i trencar les barreres contra les desigualtats educatives?
#DCADEI7
Resultado de imagen de EDUCACION INCLUSIVA dibujo


No hay comentarios:

Publicar un comentario