Bon
dia !!! Benvinguts i benvingudes un dia més al meu blog !!!
A
l'entrada d'avui, us parlaré de les pissarres digitals interactives. Coneixeu
alguna cosa sobre aquest tema?
Bé, vaig comença dient que, la pissarra tradicional va ser un element clau per a
l'educació, ja que va tindre un gran impacte en el procés d'ensenyament-aprenentatge
dels alumnes.
Però,
a el pas el temps, va aparèixer la pissarra digital interactiva (PDI), que va
suposar una segona revolució en l'educació.
Podem
dir que, aquesta nova eina va suposar un canvi, tant tècnic com pedagògic, ja
que els docents havien de formar-se per poder utilitzar aquests nous recursos
de forma correcta a l'aula i així adaptar-se als nous processos d'ensenyament.
Gràcies
a aquestes noves innovacions podem dir que, els alumnes, es converteixen en els
protagonistes dels seus propis aprenentatges, i són els docents els que han de
disposar de la capacitat per adaptar-se a les seves necessitats.
Bé,
però hem de ser conscients que, utilitzar aquestes innovacions suposen grans
avantatges però, també, alguns desavantatges
Anem
a conèixer primer alguns dels avantatges de la PDI:
•
Permet als docents crear continguts personalitzats.
•
Les PDI proporcionar retroalimentació a tota la classe.
•
Permet el treball col·laboratiu i fomenta la participació a classe.
•
Resulta més fàcil per als docents elaborar presentacions.
•
Les PDI són més cares que les pissarres tradicionals.
•
La seva superfície pot ser danyada per un mal ús.
•
Les pissarres amb suport de rodes es descarrilen amb gran facilitat.
Bé,
podem dir que són avantatges molt bons els que suposen les PDI davant
inconvenients que amb un ús correcte es poden eviatr aquests desperfectes.
A
més, tant que m'involucre jo en l'educació inclusiva, he de dir que, gràcies a
aquest tipus de pissarres podem trobar recursos per a una correcta educació en
ingualdad d'oportunitats. És a dir, amb les PDI podem atendre de forma
iualitaria als alumnes amb necessitats educatives especials. Per exemple:
ALUMNES
AMB NECESSITATS AUDITIVES
•
Podem facilitar l'exposició utilitzant material visual.
•
Podem comptar amb l'ajuda de programes que utilitzin la llengua de signes.
•
Es poden utilitzar ajudes auditives, per exemple, a veure una pelicula que esté subtitulada.
ALUMNES
AMB DIFICULTATS VISUALS.
•
Es pot facilitar l'exposició utilitzant material visual més cridaner i
atractius.
•
Es poden utilitzar eines que afavoreixin l'aprenentatge a través de l'audició.
ALUMNES
AMB ALTRES TIPUS DE NECESSITATS ESPECIALS.
•
Es poden realitzar activitats que afavoreixin el sentit de el tacte.
•
Es promou la concenración i el bon comportament.
•
Al aprendre de forma igualitària, es redueix l'ansietat.
Bé,
jo aquesta entrada la resumeixo amb la següent frase "Un bon ensenyament
és bo amb, o sense tecnologia. Però aquesta pot millorar l'ensenyament si
tant dels alumnes, com els docents, ho vegin com un mitjà pedagògic per assolir
els objectius d'ensenyament i aprenentatges."
Finalment
he de dir que, aquest treball l'hem exposat algunes companyes meves i jo, i
crec que hem tingut molt bon resultat.
Tot
i que les pissarres digitals interactives possiblement les coneguem tot el
món, hem pogut ampliar coneixements coneixent quins són els seus avantatges i
desavantatges. I, a més, un cop més, hem pogut comprovar com l'ús de la
tecnologia pot ajudar a afavorir una educació inclusiva. Així que, a que
esperem per utilitzar tots aquests recursos i trencar les barreres contra les
desigualtats educatives?
#DCADEI7
No hay comentarios:
Publicar un comentario