viernes, 20 de diciembre de 2019

APLICACIONS MÒBILS I EINES WEB 2.0.

Benvingudes i benvinguts al meu blog !!!
Avui vinc a parlar-vos de les aplicacions mòbils i algunes eines web 2.0. Preparats i preparades?
En primer lloc, podem dir que el món tecnològic ha avançat molt ràpidament en molt poc temps.
La clara mostra la tenim en Apple, que cada any treu dispositius nous.
Resultado de imagen de evolución iphone
Podem dir que, se segueix navegant per Internet però, la veritat és que, cada vegada es navega menys per aquesta xarxa ja que s'utilitzen més les aplicacions.
El gran avantatge de les aplicacions mòbils és que funciona igual en qualsevol dispositu sense importar la versió del sisetma operatiu. I, això, és un dels principals motius pel qual cada vegada s'utilitzen més les diferents aplicacions mòbils.
Algunes de les característiques més sifnificativas de les APPS són:
Resultado de imagen de OBJETIVOS dibujo• Estan diesñadas per mòbils, tablets o qualsevol altre dispositiu tecnològic.
• Per descarregar-les, es necesita accés a Internet.
• Es poden trobar APPS de tipus molt diversos.

Però, és clar que a causa de la gran utilitat que tenen, cada vegada podem enconrar més varietat d'aplicacions, per això, a l'hora de triar una o altra, hem de tindre en compte quina és la seva finalitat i quins són els objectius que volem cubrir.
A l'hora de triar una aplicació, els usuaris ens guiem per:
• El valor del contingut que tingui aquesta aplicació.
• La seva usabilitat: Tenen major preferència les que són més senzilles d'utilitzar.
• Disseny: Solen tenir més descàrregues aquelles que tenen un disseny atractiu.
Finalment, vaig a definir alguns conceptes que hem aprés al llarg d'aquesta exposició:

• Mobile learning: És el procés d'ensenyament que es realitza a través de dispositius mòbils (telèfons intel·ligents o tauletes) connectats a una xarxa sense fils permetent així una interacció més immediata entre professor i alumne.
• E-BOOKS: Són continguts textuals digitals que requereixen d'una pantalla per a la seva lectura.
Els e-books poden ser creats a l'aula de forma cooperativa (entre professors i alumnes) o de forma individual (per cada docent o estudiant).
Algunes eines per a la seva creació poden ser: Myebook o Soopbook.
Finalment, vull destacar que, no és millor o pitjor professor/a per utilitzar un tipus de tecnologia o un altre, simplemnte cal tenir els coneixements necessaris per saber utilitzar-la.
Bé, tot això pot ser que el coneguéssiu, o potser no. En el meu cas, si és cert que coneixia el funcionament de les aplicacions però mai m'havia parat a reflexionar-hi.
Ara bé, el que realment m'ha cridat l'atenció i, això si que m'ha fet reflexionar, de manera que vaig a aprofundizar més sobre això, és sobre com, els adults, estem fent que els més petits vegin la tecnologia com un simple fet d´entreteniment.
Resultado de imagen de bebe con movil dibujo
És cert que, cada vegada més, veiem els més petits enganxats a un dispositiu mòbil. Que està passant? Si és cert que la tecnologia té molts beneficis però, CAL SABER utilitzar-la, sinó crearem a persones addictes als dispositius mòbils.
Moltes vegades, utilitzem la tecnologia com a eina perquè els nens i nenes "no molesten" i , desconeixem, de totes les conseqüències que això pot tenir ...
Al meu semblar, som els adults els que hem de disposar d'aquests coneixements i, introduir les TIC de forma correcta peró, sobretot, sent CONSCIENTS del que estem fent.
No podem enganxar als nens a dispositius tecnològics sense una finalitat educativa, ja que això podria tenir conseqüències en la seva vida adulta.

És hora que les persones adultes ens responsabilitzem del que estem fent, perquè si és cert que crec que potser se'ns aquesta anant una mica de les mans ...
#DECADEI7



No hay comentarios:

Publicar un comentario