domingo, 24 de noviembre de 2019

TEMA 1: L’escola en la societatde la informació

Bon dia.
En aquesta entrada, vaig a reflectir els continguts que hem donat en aquest primer tema.
La teoria ha estat una mica densa, però interessant. I, tot i que hi havia coses que coneixia, també he pogut aprendre aspectes que desconeixia.
Intentaré reflectir aquests nous coneixements de forma senzilla i fàcils d'entendre ¿Preparats i preparades?
Bé, podem dir que la societat està avançant molt ràpidament, i amb ella també avança la tecnologia i l'educació.  

Podem dir que les TIC han arribat a l'aula, i amb això hem passat d'un sistema educatiu 1.0, a un sistema educatiu 2.0
La diferència entre les dues escoles és que, en la primera, el professor és qui transmet els continguts als seus alumnes (podríem parlar en aquest sentit de l'escola tradicional). En canvi, a l'escola 2.0, són els alumnes els protagonistes dels seus propis aprenentatges.
Resultado de imagen de escuela 1.0 vs 2.0 dibujo

La nostra missió com a docents és preparar els nens i les nenes per al dia de demà, i sens dubte, les tecnologies seran presents en les seves vides. Per això, hem de saber a utilitzar aquests nous recursos a l'aula, servint-los com a guia per als seus nous aprenentatges.
Però, hem de tenir en compte que, incorporar unes TIC a l'aula, no vol dir únicament que el nen o la nena tingui una Tablet. Significa saber en quin moment utilitzar aquestes noves tecnologies, però que hi haurà vegades que serà beneficiós, però d'altres, en canvi, no són necessàries utilitzar-les. 
Per això, en aquesta nova escola 2.0, els decents, tenen un nou rol, i és saber avaluar que TIC són beneficioses i quines no.
Resultado de imagen de profesor con tic dibujo
                                                                                                                                                   Però, hem de ser conscients que, estar exposats a tanta informació pot crar infoxicació (ens provoca ansietat en fet de trobar tanta informació, veritable o no, i no saber per on tirar). 
Per això, la importància de saber utilitzar correctament les noves tecnologies. En aquest sentit, podem parlar d'aprendre a aprendre. 
Aprendre a aprendre a utilitzar les TIC no és una tasca fàcil, però a força de ser conscients com les utilitzem, ho podem aconseguir. 

D'altra banda, és important destacar que hi ha una certa desigualtat a l'accés a Intener, ja que en molts països aquesta connexió es pot produir sense cap dificultat però, en canvi, en altres, aquest accés no existeix. Per exemple, a l'Àfrica no tenen accés a Intener, i aquesta diferència provoa una bretxa digital. 
En resum, podem dir que, és evident que internet ens ha suposat un gran avanç, ja que podem connectar amb altres persones de el món a qualsevol hora del dia, ja que no hi ha barreres ni espacials ni temporals, però, és cert que hauria de poder tenir accés tothom a aquestes noves tecnologies, i poder inclouràs en el mètode d'ensenyament de totes les escoles .... 
Finalment dir que, aquesta sessió tot i que ha estat una mica extensa, crec que m'ha servit de gran utilitat, ja que hi havia coses que desconeixia i fins i tot mai havia escoltat parlar, com per exemple, de l'escola 2.0 i, encara que m'hagi costat una poc mes fer aquesta sessió, es que en un fruturo em serà molt útil, per poder introduir les TIC a l'aula de forma correcta.
#DCADEI7
Resultado de imagen de internet para todos dibujo


No hay comentarios:

Publicar un comentario