domingo, 24 de noviembre de 2019

LA ROBÒTICA A INFANTIL. POSITIVA O NEGATIVA?


Bon dia!!!
En aquesta classe hem reflexionat sobre la robòtica en l'educació infantil i, ho hem fet a través del següent vídeo.

En primer lloc hem tindre clar què és la robòtica:
"La robòtica és una Ciència o branca de la Tecnologia, que estudia el disseny i construcció de màquines capaces d'exercir tasques realitzades per l'ésser humà o que requereixen d'l'ús de la Intel·ligència."

Jo vos llançe la següent pregunta ¿Creieu beneficiós que s'utilitze la robòtica en aules d'educació infantil?
Al meu semblar, com he dit en anteriors sessions, si veig beneficiós la utilització de les TIC en una aula i, en aquest cas, també de la robòtica, sempre que es combinen les activitats i no sigua la robòtica l'única protagonista.
La veritat és que vivim en una època digital, i els nens i les nenes van a tindre interès per aquestes noves eines, per tant, ho podem utilitzar com un centre d´interès per treballar diferents continguts acadèmics.
Ara bé, al meu entendre, no veuria bé que en una classe s'utilitzés únicament aquests aparells, ja que pense que els nens i les nenes perdrien altres habilitades.
Hem de tenir en compte que, la robòtica en infantil, persegueix els següents objectius:
  • Pensament computacional: és l'entès com un mitjà de resolució de problemes. L'objectiu és que els més petits/es troben una solució als reptes plantejats mitjançant el joc. Dins d'aquest pensament computacional, podem incloure un lògic-matemàtic.
  • Pensament creatiu: a l'plantejar reptes i problemes als nens, fomentem en ells la creativitat i la innovació.
  • Percepció espai: temps o ordre d'accions: en aquestes edats primerenques és important que els nens i nenes vagin adquirint conceptes com a espai-temps. Amb la robòtica en l'etapa infantil es pretén que siguin conscients de certa correlació d'accions. És a dir que, per a realitzar un pas, prèviament abans cal fer una acció.

Resultado de imagen de niños y niñas jugando con robotica
I, com hem pogut observar al vídeo, aquests objectius es compleixen.

Jo la veritat que de l'únic que desconeixia és el pensament computacional, però si és cert que, a través d'aquests jocs, s'aconsegueix aquest tipus de pensament.

Tot i així pense que, tot i que és beneficiós que hi hagi aquests jocs a l'aula, crec que els professors/es han d'estar molt qualificats per a transmetre els aspectes positius als nens i nenes i que no se'ls vagi de les mans creant una dependència a aquests tipus de jocs.
Crec que s'hauria de preparar els docents per utilitzar correctament aquestes eines i, no únicament utilitzar-les per moda.
Jo veig imprescindible que els/les mestres, coneguin en quin moment és més beneficiós utilitzar unes eines o unes altres.

Aquesta sessió ha estat bastant interessant ja que he après conceptes que mai m'havia plantejat, doncs la veritat que mai m'havia parat a pensar si aquestes eines eren útils o no, en una aula d'infantil.
Amb aquestes reflexions, i aprenent aquests coneixements, crec que ens estem ensenyant a ser crítics per saber que utilitzar i com, el dia de demà en una aula.
#DCADEI7
Resultado de imagen de NIÑOS Y NIÑAS RIENDO



No hay comentarios:

Publicar un comentario