En
aquesta entrada vaig a comparar dos textos que opinen totalment diferent sobre
les noves tecnologies
Aprendre en un entorn col·laboratiu:
En aquest primer text podem veure com certs col·legis del món implanten un nou projecte anomenat Acer Inovate School. Aquest programa
ofereix suport a les escoles per implementar nous entorns d'aprenentatges i
compartir experiéncies amb altres col·legis. El principal objectiu és ajudar
els docents a utilitzar les millors solucions per interactuar amb els seus
alumnes. Aquests col·legis veuen positiu l'ús de les TIC a l'aula, ja que
defensen que gràcies a elles es poden compartir aprenentatges amb altres persones
d'altres parts de món.
A
més, s'ofereix l'oportunitat que a través de les TIC, ens nens i les nenes
puguin investigar sobre aquells temes que els apassione i, això, suposa un
aprenentatge molt significatiu.
A
més, també es defensa que, gràcies a les noves tecnologies es pot fomentar el
treball en equip, ja que diverses persones poden estar modificant qualsevol
document a la vegada, o poden estar compartint informació amb la resta de
companys.
Podem
dir que, en aquest text, podem comprovar que s'aposta per les noves tecnologies
per implantaras a l'aula com un aspecte positiu i enrriquecedor.
Els
col·legis sense tecnologies que els gurus tecnològics busquen per als seus
fills.
En
aquest text, en canvi, exponent tot el contrari a el text anterior.
És
molt curuioso com Bill Gates (creador de Microsoft), Sergey Brin (Creador de
Google) o Steve Jobs (creador d'Apple), prefereixen que els seus fills van a
una escola sense tecnologia, on els recursos utilitzats siguin els tradicionals
(llibres, pissarra de guixos, etc.).
Ells
defensen la idea que volen que els seus fills aprenguen en un ambient més
experimental, perquè pensen que si es porta a terme un aprenentatge a través de
la tecnologia es convertia en un procés d'aprenentatge superficial i es perdien
les habilitades clàssiques (com l'escriptura a mà)
Per
això, aquests creadors preferien que els seus fills anessin a una escola on
s'emprés la metodologia Waldorf, i que els seus fills i filles no tinguessin
accés a dispositives tecnològics fins que no arribessin a l'ESO, ja que és quan
es pot usar amb suficiante maduresa per controlar tota la informació.
Com
podem veure, són dos textos completament oposats, i en canvi jo no sabria cap a on decantar-me perquè, quan he llegit el primer, he pensat que era cert el que
es deia, però, quan he llegit el segon, també estic d'acerdo amb aquestes
idees.
Per
tant, la meva conclusió és que hem de combinar les dues opinions.
Com
a docents, hem de saber quan proporcionar les TIC als alumnes i quan no.
Perquè
si és cert que hem de preparar els nens i nenes a la vida, i en ella hi ha les
noves tecnologies. Però, també estic d'acord amb que els nens han d'aprendre en
un entorn on es potenciïn les experiències, les curiositats, la manipulació
etc.
Per
tant, jo crec que el més convenient és saber com utilitzar les TIC i en quin
moment són beneficioses i en quines no.
Hem
de ser capaços de combinar les dues opinions perquè es produeixi un
aprenentatge òptim.
I vosaltres, què opineu?
#DCADEI7
No hay comentarios:
Publicar un comentario