domingo, 24 de noviembre de 2019

TIC AL AULA?

En aquesta entrada vaig a comparar dos textos que opinen totalment diferent sobre les noves tecnologies
Aprendre en un entorn col·laboratiu:
Resultado de imagen de niños con ordenadores dibujoEn aquest primer text podem veure com certs col·legis del món implanten un nou projecte anomenat Acer Inovate School. Aquest programa ofereix suport a les escoles per implementar nous entorns d'aprenentatges i compartir experiéncies amb altres col·legis. El principal objectiu és ajudar els docents a utilitzar les millors solucions per interactuar amb els seus alumnes. Aquests col·legis veuen positiu l'ús de les TIC a l'aula, ja que defensen que gràcies a elles es poden compartir aprenentatges amb altres persones d'altres parts de món.
A més, s'ofereix l'oportunitat que a través de les TIC, ens nens i les nenes puguin investigar sobre aquells temes que els apassione i, això, suposa un aprenentatge molt significatiu.
A més, també es defensa que, gràcies a les noves tecnologies es pot fomentar el treball en equip, ja que diverses persones poden estar modificant qualsevol document a la vegada, o poden estar compartint informació amb la resta de companys.
Podem dir que, en aquest text, podem comprovar que s'aposta per les noves tecnologies per implantaras a l'aula com un aspecte positiu i enrriquecedor.

Els col·legis sense tecnologies que els gurus tecnològics busquen per als seus fills.
En aquest text, en canvi, exponent tot el contrari a el text anterior.
Resultado de imagen de niños experimentando naturaleza dibujoÉs molt curuioso com Bill Gates (creador de Microsoft), Sergey Brin (Creador de Google) o Steve Jobs (creador d'Apple), prefereixen que els seus fills van a una escola sense tecnologia, on els recursos utilitzats siguin els tradicionals (llibres, pissarra de guixos, etc.).
Ells defensen la idea que volen que els seus fills aprenguen en un ambient més experimental, perquè pensen que si es porta a terme un aprenentatge a través de la tecnologia es convertia en un procés d'aprenentatge superficial i es perdien les habilitades clàssiques (com l'escriptura a mà)
Per això, aquests creadors preferien que els seus fills anessin a una escola on s'emprés la metodologia Waldorf, i que els seus fills i filles no tinguessin accés a dispositives tecnològics fins que no arribessin a l'ESO, ja que és quan es pot usar amb suficiante maduresa per controlar tota la informació.
Com podem veure, són dos textos completament oposats, i en canvi jo no sabria cap a on decantar-me perquè, quan he llegit el primer, he pensat que era cert el que es deia, però, quan he llegit el segon, també estic d'acerdo amb aquestes idees.
Per tant, la meva conclusió és que hem de combinar les dues opinions.
Com a docents, hem de saber quan proporcionar les TIC als alumnes i quan no.
Perquè si és cert que hem de preparar els nens i nenes a la vida, i en ella hi ha les noves tecnologies. Però, també estic d'acord amb que els nens han d'aprendre en un entorn on es potenciïn les experiències, les curiositats, la manipulació etc.
Resultado de imagen de niño pensando dibujoPer tant, jo crec que el més convenient és saber com utilitzar les TIC i en quin moment són beneficioses i en quines no.
Hem de ser capaços de combinar les dues opinions perquè es produeixi un aprenentatge òptim.
I vosaltres, què opineu?
#DCADEI7

No hay comentarios:

Publicar un comentario